Skip to content

Intrebari frecvente

Intrebari generale

Din My InvestOnline accesati sectiunea ”Investeste”

  • Selectati fondul in care doriti sa investiti, introduceti suma, alegeti modalitatea de plata.
  • Daca sunteti la prima subscriere intr-un fond, va rugam sa va asigurati ca suma virata acopera cel putin valoarea unei unitati de fond.
  • Inainte de a subscrie, trebuie sa confirmati ca ati citit, ati inteles si sunteti de acord cu Prospectul de emisiune al fondului si Informatiile cheie destinate investitorilor (DICI).
  • Introduceti PIN-ul (parola pentru tranzactii)

Pentru a finaliza operatiunea de subscriere trebuie sa virati in contul colector al fondului selectat suma mentionata in cerere.
Daca ati efectuat plata cu cardul, timpul de alocare a unitatilor de fond este de maxim 3 zile de la data platii.
Subscrierile efectuate prin plata online cu cardul sunt limitate la o tranzactie per investitor per zi.
Daca intampinati dificultati, va rugam sa ne contactati la numarul 0212031463 sau sa ne scrieti la [email protected]

Atunci cand vreti sa retrageti (partial sau total) economiile investite, puteti sa lansati cereri de rascumparare, accesand din My InvestOnline sectiunea ”Rascumpara”.

  • Selectati fondul din care doriti sa rascumparati
  • Specificati suma sau numarul unitatilor de fond pe care le rascumparati
  • Alegeti daca plata rascumpararii se face in contul dvs. bancar specificat in contract sau daca doriti ca suma sa fie investita in alt fond Certinvest, din lista care vi se afiseaza. In acest caz, selectati optiunea Transfer intre fonduri.
  • Introduceti PIN-ul (parola de tranzactionare)

Cererile de rascumparare sunt platite conform Prospectului de emisiune, dar nu mai mult de 10 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de rascumparare.
Daca intampinati dificultati, va rugam sa ne contactati la numarul 0212031463 sau sa ne scrieti la [email protected]

S.A.I. va ofera posibilitatea ca suma rezultata din rascumpararea dintr-un fond sa fie subscrisa in alt fond deschis de investitii Certinvest. Astfel, suma va fi transferata in contul colector al fondului ales. In acest caz, veti efectua doua operatiuni: una de rascumparare si una de subscriere in fondul in care ati ales sa investiti suma rascumparata. Operatiunile se vor regasi in sectiunea Cereri active.
Daca intampinati dificultati in realizarea operatiunilor, va rugam sa ne contactati la numarul 0212031463 sau sa ne scrieti la [email protected].

Pentru subscrieri cu recurenta lunara, setati in cont perioada, data la care doriti sa faceti plata, suma pe care o veti subscrie si modalitatea de plata: virament bancar sau online cu cardul.
Daca setati plata subscrierilor recurente online cu cardul, procesatorul de plati PayU va memora datele cardului si va retrage din contul bancar asociat cardului, suma specificata de dvs., la data selectata, fara sa fiti anuntat in prealabil. Asadar, este o investitie automata, pe care o puteti alege sau modifica pentru orice fond doriti, iar debitarea contului dvs. bancar se face incepand cu data primei recurente stabilite. Trebuie doar sa va asigurati ca aveti in contul bancar suma necesara la fiecare data a platii stabilite. La plata online cu cardul , termenul de procesare a operatiunii  este de doua zile lucratoare. 
Daca intampinati dificultati, va rugam sa ne contactati la numarul 0212031463 sau sa ne scrieti la [email protected].

Daca realizati recurenta prin virament bancar, veti primi o instiintare pentru a va aminti ca se apropie data la care v-ati propus sa faceti o noua investitie (subscriere). Selectarea acestei optiuni nu implica nicio obligatie de plata din partea investitorului si suma nu va fi retrasa din contul dvs bancar.
Datele recurentei (perioada, zi de plata, suma subscrisa) o puteti face oricand din contul My InvestOnline si o puteti seta si din internet banking, in functie de optiunile contului bancar.
Daca intampinati dificultati, va rugam sa ne contactati la numarul 0212031463 sau sa ne scrieti la [email protected].

Sunând la numerele de telefon inregistrate 021 203 14 30 sau 021 203 14 31 puteti efectua operatiuni de subscriere si /sau rascumparare cu unitatile de fond ale fondurilor deschide de investitii administrate de S.A.I. Atunci cand sunati, vi se solicita sa va identificati, apoi lansati cererea de subscriere/rascumparare. Este foarte simplu si rapid.
Serviciul este disponibil in zilele lucratoare, in intervalul orar 9.15 – 17.30, conform prospectelor de emisiune ale fondurilor.
Daca intampinati dificultati, va rugam sa ne contactati la numarul 0212031463 sau sa ne scrieti la [email protected]

In situatia in care suma incasata in contul colector este mai mica decât cea prevazuta in formularul de subscriere, se vor aloca investitorului numarul de unitati de fond corespunzator sumei efectiv intrate in contul colector al fondului.
Daca sunteti la prima subscriere in fond, plata va fi inregistrata si vor fi emise unitati de fond doar daca suma virata acopera contravaloarea a cel putin unei unitati de fond la data alocarii.
In cazul in care suma virata la prima subscriere este mai mica decat valoarea unei unitati de fond, aceasta va fi restituita investitorului sau acesta va fi contactat pentru a o completa. In aceasta situatie, subscrierea se va face cu data completarii sumei.
In situatia in care suma incasata in contul colector este mai mare decat cea inscrisa in cererea de subscriere, i se vor aloca investitorului un numar de unitati de fond conform sumei efectiv intrate in contul colector al fondului.
Daca intampinati dificultati, va rugam sa ne contactati la numarul 0212031463 sau sa ne scrieti la [email protected]

Daca sunteti deja investitor al fondului in care ati virat banii, in mod eronat:
S.A.I. va aloca unitati de fond in fondul in care s-a realizat plata, iar operatiunea se va regasi in Sectiunea Cereri active.
Daca nu sunteti investitor al fondului in care ati virat banii, in mod eronat:
Cererea nu va fi procesata pana la data la care trimiteti o cerere de subscriere in fondul in care ati realizat viramentul bancar sau pana la data la care notificati S.A.I. pe adresa [email protected] despre plata eronat efectuata. Daca nu doriti sa faceti aceasta subscriere, S.A.I. va transfera suma platita eronat inapoi in contul dvs. bancar, situatie in care investitorul suporta comisioanele bancare aferente acestei operatiuni.
Daca intampinati dificultati va rugam sa ne contactati la numarul 0212031463sau sa ne scrieti la [email protected]

Obiectivul de investitie reprezinta valoarea pe care va propuneti sa o atinga portofoliul dvs. la o anumita data. In functie de evolutia acestuia, puteti sa va schimbati strategia investitionala sau sa ajustati sumele investite. Obiectivul de investitie reprezinta obiectivul dumneavoastra personal si nu implica nicio obligatie din partea S.A.I.

In My InvestOnline aveti optiunea ”Reseteaza PIN”. Pe adresa de email mentionata in contract, veti primi un link de resetare a PIN-ului, valabil 60 de minute. Accesati linkul si la numarul de telefon specificat in contract o sa vi se expedieze codul OTP ( codul unic de inregistrare), pe care il introduceti in pagina si apoi va reconfigurati noua parola de de tranzactionare.
In cazul in care PIN-ul a expirat si Platforma va cere sa il schimbati, accesati din cont optiunea ”Schimba PIN”.
Atentie ! In cazul in care pierdeti sau nu mai aveti acces la parola mail-ului dvs., trebuie sa reluati procedura de creare cont.
Daca intampinati dificultati va rugam sa ne contactati la numarul 0212031463 sau sa ne scrieti la [email protected]

In cazul in care ati uitat sau nu mai detineti parola de acces, aveti optiunea ”Reseteaza parola”. Pe email veti primi un link de resetare a parolei, valabil 60 de minute. Accesati linkul si la numarul de telefon specificat in contract o sa vi se expedieze codul OTP ( codul unic de inregistrare), pe care il introduceti in pagina si apoi va reconfigurati noua parola de acces in cont. In cazul in care parola dvs. de inregistrare a expirat (dupa o perioada de 6 luni de la definire), platforma va va directiona catre pagina unde veti putea face aceasta modificare. Atentie! In cazul in care pierdeti sau nu mai aveti acces la parola mail-ului dvs., trebuie sa reluati procedura de creare cont. Daca intampinati dificultati va rugam sa ne contactati la numarul 0212031463 sau sa ne scrieti la [email protected].

Cont pentru copii

Pot sa deschid cont pentru copilul minor/copiii minori in calitate de reprezentant legal al acestuia/acestora (parinti/tutori), accesand din My InvestOnline sectiunea Subconturi.

Accesand contul copilului minor din sectiunea Subconturi/Investeste, aveti posibilitatea de a efectua subscrieri sau de a seta plati recurente, urmand ca documentatia corespunzatoare fiecarei operatiuni sa se regaseasca in contul acestuia.

Plata cererii de rascumparare lansata in numele copilului minor este conditionata de obtinerea acordului celui de al doilea reprezentant legal, acolo unde este cazul. Acest fapt presupune ca si acesta sa aiba un cont deschis pe platforma InvestOnline. La momentul lansarii cererii de rascumparare, cel de al doilea reprezentant legal va primi pe adresa de email si in contul presonal My InvestOnline un mesaj prin care i se cere acordul pentru efectuarea acestei operatiuni in contul copilului minor.

Cererile de rascumparare lansate in numele copilului minor vor fi platite in contul bancar/conturile bancare declarate in ”Formularul deschidere cont” (conturi bancare apartinand unuia dintre reprezentantii legali).

In ziua in care copilul in numele caruia s-a deschis cont pe platforma InvestOnline implineste 18 ani, acesta are posibilitatea de a-si administra singur portofoliul investitional, dupa ce a finalizat si s-a valiadat procesul de actualizare a datelor cu caracter personal. Reprezentantul legal/ reprezentantii legali nu vor mai avea acces direct in contul copilului. In cazul in care minorul doreste ca operatiunile de subscriere si/sau rascumparare sa fie efectuate tot de catre reprezentantul legal/reprezentantii legali, acestia pot deveni imputerniciti pe contul copilului.